Çocuklarda Ortodonti Tedavisi

Çocuklarda ortodonti tedavisi; dişlerde çapraşıklık, şekil bozukluğu ve çene yapısı ile ilgili sorunların giderilmesini sağlar. Çocukluk döneminde başlanan ortodonti tedavisi sayesinde dişlerin ağız içinde düzgün yerleşmesi  sağlanır. Özellikle çapraşıklık nedeniyle oluşabilecek özgüven sorunları büyük oranda engellenir. Dişlerin  düzgün bir şekilde dizilmesi, uzun vadede oluşabilecek çürük ve diş eti sorunlarının engellenmesi için de oldukça önemlidir.

Çocuklarda ortodonti tedavisine 4 – 5 yaşlarından itibaren başlanabilir. Bu dönemde yapılan koruyucu tedaviler sayesinde ileri dönemde oluşabilecek ciddi ortodontik sorunlar engellenebilir. Kalıcı dişler çıktıktan sonra başlanan kapsamlı ortodontik tedavi ise çocuğunuzun yetişkinlik döneminde inci gibi dişlere sahip olmasına yardımcı olur.

Ankara ortodonti tedavisi ve çocuklarda ortodonti hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz Ortodent Kliniği arayabilir; randevu alabilirsiniz.

Çocuklarda Ortodonti Tedavisi Ne Zaman Başlar?

Çocuklarda ortodonti tedavisi, daimi dişlenmenin başladığı dönemlerde başlar. Bu süreçte dişlerde herhangi bir sorun gözlenmese bile çocuğun muayene edilmesi oldukça önemlidir.  Erken dönemde fark edilen bazı yapısal sorunlar, erken müdahale ile çok daha kolay tedavi edilebilir. Çocuğunuzun ilk ortodontik tedavisinde amaçlanan;

• Eğer varsa, çenedeki yapısal sorunları tespit etmek
  • Hatalı yutkunma, parmak emme, ağız solunumu gibi ileri dönemde diş sorunlarına neden olabilecek faktörleri belirlemek
  • Çapraşıklık ve şekil sorunlarını erken tespit etmek

Çocuklarda Ortodonti Tedavisinin Önemi Nedir?

Diş teli tedavisi her yaşta yapılabilir. Ancak çocukluk döneminde yapılan tedavilerle daha kısa sürede, daha etkin sonuçlar almak mümkündür. Özellikle çene yapısını ve şeklini de etkileyen bazı problemlerde, çocukluk döneminde yapılan tedavilerin önemi büyüktür. Bu nedenle çocukluk döneminde çürük, çapraşıklık gibi bir sorun olmasa bile alt ve üst çenenin de düzgün büyüyüp büyümediğinin değerlendirilmesi amacıyla çocukların rutin olarak ortodontiste  götürülmesi oldukça önemlidir.

Koruyucu Önleyici Ortodontik Tedavi Nedir?

4 – 5 yaş döneminde uygulanan ortodontik tedaviler, koruyucu-önleyici tedavi olarak adlandırılır. Koruyucu önleyici tedavilerin amacı; erken dönemde fark edilebilecek rahatsızlıklara çözüm bulmak ve ileri dönemde oluşabilecek çene problemlerini engellemektir. Ağız solunumu, parmak emme alışkanlığı gibi ağız ve diş sağlığını olumsuz etkileyen fonksiyonlar, bu süreçte tespit edildiğinde çok daha kolay tedavi edilebilmektedir. Bu kapsamda alışkanlık önleyici, sabit ya da çıkarılabilen apareylerden de yardım alınabilir. Koruyucu-önleyici tedaviler, kapsamlı ortodontik tedavi için bir geçiş aşaması da olabilir. Bazı durumlarda fark edilen diş rahatsızlıkları için 11 – 12 yaşlarını beklemek ve bu süreçte düzenli kontrollere devam etmek gerekebilir.

Ortodonti Tedavisinde Erken Teşhisin Önemi Nedir?

Erken dönemde ağız ve çene sorunlarının tespit edilmesi;

• Çene büyümesinin kolayca yönlendirilmesine
  • Zararlı alışkanlıkları (parmak, kalem vb. emme, ağız solunumu, yanlış yutkunma gibi) engeller.
  • Çocuğun fiziksel görünüşünü iyileştirir.
  • Dişlerin daha düzgün şekilde sürmesini sağlar.

Çocuklarda Kapsamlı Ortodontik Tedavi Ne Zaman Başlar?

Çocuklarda kapsamlı ortodontik tedavi tüm ana dişler sürdükten sonra, yaklaşık 11 – 12 yaşlarında yapılır. Çocuğun ağzındaki en son süt dişi düştüğünde, daimi dişlenme tamamen sona ermiş demektir. Bundan sonra dişler büyümez ve gelişmez. Bu nedenle kişinin yetişkinliği boyunca taşıyacağı, gülüşünü belirleyecek dişler bu dönemde oluşur.

Çocuklarda Kapsamlı Ortodontik Tedavi Nedir?

Kapsamlı ortodontik tedavi, diş telleri ile yapılır. Çocuğun ağız ve diş yapısına göre farklı apareylerle tedavi uygulanabilir.

Ağız dışı apareyler; ağız dışından, yani kafadan ya da alından destek alınarak kullanılır. Ağız dışı apareyler genellikle iskelet sorunlarının tedavisinde kullanılır. bununla birlikte ağız için apareylere destek olması amacıyla da tercih edilebilir.

Ağız içi apareyler ise sabit ve hareketli olmak üzere iki gruba ayrılabilir. Damaklık adı da verilen, hareketli apareyler, genellikle çene darlığı tedavisinde ya da yer tutucu olarak kullanılabilir. Sabit apareyler ise braketlerle dişe tutturulur. Diş ekseninin ayarlanması, çapraşıklığın düzeltilmesi ve dişlerin daha düzenli görünmesinde en çok tercih edilen tedavi yöntemidir.

Çocuklarda Kapsamlı Ortodontik Tedavi Ne Kadar Sürer?

Her çocuğun çene yapısı, şikâyetleri ve ihtiyaçları farklıdır. Bu nedenle ortodonti tedavi süreci her çocuğumuz için farklı olacaktır. Bununla birlikte çocuğun gün içerisinde apareyleri kullanma sıklığı da tedavi sürecini etkileyebilir. Sabit apareyler, tüm gün çocuğun ağzında kalır. Tedavi süreci ise 1 – 3 yıldır. Hareketli ve ağız dışı apareylerin ise etki göstermesi için günde en az 18 – 20 saat kullanılması gerekir. Düzenli ve doğru kullanım ise tedavi sürecini etkileyebilir.

Ankara Çocuklarda Ortodonti Tedavisi Fiyatları

Ortodonti tedavisine çocukluk döneminde başlanırsa çok daha etkin sonuçlar alınmaktadır. Aynı zamanda çocuklarda diş telinden kaynaklanan estetik kaygılar da daha azdır. Bu nedenle daha düzenli kullanım sağlamak da mümkündür. Ortodonti tedavisinde yapılan her işlemin fiyatları ise farklıdır. Tercih edilen apareyin türü, tedavi süresi ve malzemeler fiyatları etkileyebilir. Bu nedenle çocuklarda ortodonti tedavisi fiyatlarımızı öğrenmek için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.