Lingual Ortodonti

Lingual ortodonti, halk arasında  “gizli diş teli” ya da “görünmez diş teli” olarak da bilinen ortodontik tedavidir., dişlerin iç kısmına yapıştırılan braketlerle yapılır. Bu nedenle dışarıdan bakıldığında diş telleri görünmez.

Yetişkinlikte yapılan diş teli tedavisi, birçok kişide estetik kaygılara neden olmaktadır. Birçok hastamız dişlerindeki çapraşıklığın düzelmesini isterken diş teli tedavisinden de kaçınmaktadır. Lingual ortodonti, bu noktada ideal bir tedavi seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ankara lingual ortodonti tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için Orto-dent Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.

Lingual Ortodonti Nedir?

Lingual ortodonti, dişlerdeki çapraşıklığın giderilmesi için kullanılan, özel braket ve tellerdir. Lingual ortodontinin diğer diş tellerinden en büyük farkı; tellerin dişin iç kısmına takılmasıdır. Bu nedenle halk arasında “görünmeyen diş teli” olarak da adlandırılmaktadır.

Lingual Diş Teli Kimler İçin Uygundur?

Lingual diş telleri, yaş fark etmeksizin tüm hastalarımıza uygulanabilir. Genellikle yetişkinlere uygulanmasının esas nedeni ise diş tellerinin görünmemesidir. Özellikle sporcular, oyuncular, iş adamları, yöneticiler gibi prezantabl, görünüme önem veren kişiler, lingual diş tellerini tercih etmektedir.

Lingual Diş Telleri Hangi Durumlarda Kullanılabilir?

Lingual ortodonti, klasik ortodonti yapılabilen pek çok durumda uygulanabilir. Ancak ortognatik cerrahi (çene cerrahisi) ihtiyacı olan hastalarımıza önerilmez. Lingual ortodonti;

• Alt ve üst çenede dengesizlik olması durumunda
  • Alt çene bozuklukları nedeniyle dişleri öne doğru kapanan kişilerde
  • Dişlerinde öne doğru kayma olanlarda
  • Braketlerin görünmesinden çekinen, diş telinin belli olmasını istemeyen hastalarda
  • Diş gıcırdatma şikâyeti olan hastalara uygulanabilir.

Incognito Diş Telleri ile Lingual Diş Telleri Arasındaki Fark Nedir?

Lingual braketler fabrikasyon olarak üretildiği gibi, kişinin ağız yapısına özel olarak da üretilen çeşitleri bulunmaktadır. Hastanın kendi diş yapısına göre üretilen . Harmony ve Incognito CAD/CAM teknolojisi ile, altın, nikel-titanyum alaşımlı materyallerden üretilir.

Ankara Lingual Ortodonti Nasıl Yapılır?

Lingual ortodontide öncelikle kişinin diş yapısı incelenir. Dişlerin konumları ve çapraşıklığın derecesi değerlendirilir. Sonrasında kişinin ağız yapısına uygun olan tel tasarımı için ölçüler alınır.

Hazırlanan teller, gerekli laboratuvar işlemleri tamamlandıktan sonra dişlere indirekt olarak yapıştırılır. Diş telleri takıldıktan sonra hastanın düzenli kontrolleri devam eder. Eğer varsa, uyum sorunları tespit edilir.

Görünmeyen Diş Telleri Ağızda Yara Yapar Mı?

Ağız içine takılan diş telleri, kişinin konuşmasını daha fazla etkiler. İlk zamanlarda dile takılarak yaralara neden olabilir. Bu nedenle klasik diş tellerine göre alışma süreci daha uzundur. Ancak oluşan yara ve rahatsızlık hissi geçicidir. Yaklaşık 3 – 4 ay içerisinde tellerin bakımına, tellerle konuşmaya ve yemek yemeye alışılır.

Ankara Lingual Ortodontinin Avantajları Nelerdir?

• Dişin iç kısmına takılan diş telleri dışarıdan kolay kolay görünmez. Bu nedenle yetişkinlerde de rahatça kullanılabilir.
  • Genellikle yetişkinler tarafından tercih edilmesine rağmen her yaşta uygulanabilir.
  • Şeffaf plaklar gibi çıkarıp-takılarak kullanılmadığı için sürekli olarak etki gösterir. Bu nedenle klasik ortodonti tedavisi ile benzer ve etkili sonuçlar alınır.
  • Diş çapraşıklığı ve şekil bozukluğu olan pek çok hastada tercih edilebilir. Kullanım alanı geniştir.

Görünmeyen Diş Telleri Konuşmayı Etkiler Mi?

Görünmeyen diş tellerinin dezavantajlarından biri de konuşmayı olumsuz etkilemesidir. Ancak bu etki kısa sürer. Adaptasyon süreci tamamlandığında, konuşmadaki sorunlar da geçer. Lingual diş tellerinin bakımı diğer diş tellerine göre daha zor olabilir. Bu nedenle dişlerin daha dikkatli ve özenli bir şekilde fırçalanması gerekebilir.

Ankara Lingual Ortodonti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Lingual ortodonti tedavisinde dişlerin arka kısmından güç uygulanması nedeniyle tedavi süreci biraz daha uzun olabilir. Tedavi süresi ise her hastamız için farklıdır. Genellikle 1 – 1,5 yıl içerisinde tedavi tamamlanır.. Ankara lingual ortodonti hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz Orto-dent Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.

Ankara Lingual Ortodonti Fiyatları

Lingual ortodonti, özellikle yetişkinler tarafından en çok tercih edilen ortodonti tedavisi yöntemlerinden biridir. Dışarıdan bakıldığında görülmemesi özellikle iş ve sosyal yaşamda büyük bir artı kabul edilmektedir. Lingual diş telleri sadece üst ya da alt çeneye de takılabilir. Hastalarımızın ihtiyaçlarına göre tedavi süreci şekillenmektedir. Ankara lingual ortodonti fiyatları da tedavi sürecinde kullanılan braketlerin ve diş tellerinin türüne göre değişebilir. Ankara lingual ortodonti tedavisi fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.