Damon Braket Sistemi

Damon braketler, “kapaklı braket” olarak da bilinen ve teller ile braketler arasındaki sürtünmeyi azaltarak ortodontik tedavinin  daha kısa sürede tamamlanmasını hedefleyen diş teli sistemleridir. Üzerinde kapakçık bulunan, bu özel braketlerle yapılantedavide  hafif kuvvetler uygulanarak dişlere daha az baskı uygulanır. Hem hasta hem de ortodontist açısından bir takım avantajları  olan Damon braketlerin şeffaf tipleri de bulunmaktadır.   Böylece diş tellerinin görüntüsü ile ilgili kaygılar da bir miktar hafifletilmiş olur.

Yazımızda Damon braketler ve kapaklı braketlerin avantajları hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ankara Damon braket tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için Ortodent Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.

Damon Braket Sistemi Nedir?

Damon braket sistemi, Amerikalı bir ortodontist olan Clay Damon tarafından geliştirilen, özel bir braket sistemidir. “Self ligating” olarak da adlandırdığımız, kendiliğinden kilitli bir sisteme sahiptir. Böylece teller braketler içerisine lastik veya metalik bağlantılarla tutturulmaz. Damon braketler, klasik braket sistemlerine göre dişe daha farklı bir kuvvet uygularlar.

Damon Braket Sisteminin Farkı Nedir?

• Klasik diş teli uygulamasında teller braketlerin içerisine lastikler veya ince  bağlantı telleri ile bağlanırlar . Damon braketlerde ise bu lastikler/metal ince teller kullanılmaz. Tellerin tutunmasını sağlayan, kapakçıkları vardır.
  • Damon braketlerin üzerindeki açılar, dişlerin sıralandığı arkı genişletir. Böylece uygun vakalarda diş çekimi yapılmadan da dişlerin düzeltilmesini sağlar.
  • Damon braketlerde ark telini kontrol etmek daha kolaydır. Bu nedenle muayene süresi daha kısadır.
  • Damon braketler, klasik braketlere göre daha hafif kuvvetler uygulamaktadır.

Damon Braketlerin Avantajları Nelerdir?

• Damon braketler ile tedavi süreci kısalabilmektedir . Yapılan birçok araştırma Damon braketler sayesinde ortodontik tedavi süresinin 6 – 7 ay kısaldığını göstermektedir.
  • Damon braketlerde lastiklerin bakım ve kontrolüne ihtiyaç olmadığı için rutin muayene daha azdır. Bu da özellikle şehir dışından tedaviye gelen hastalarımız için zaman ve para tasarrufu sağlar.
  • Dişlere daha az baskı uygulanır bu nedenle hastalarımız daha konforlu bir tedavi süreci geçirirler. Ağrı hissi daha azdır.
  • Sürtünme daha azdır. Bu nedenle daha sağlıklı diş hareketi sağlar.
  • Dişlerin üzerinde oluşabilen plak ve bakteri birikimi daha azdır.

Damon Braketler Mi Yoksa Klasik Braketler Mi Tercih Edilmeli?

Bu sorunun yanıtı her hastamız için değişebilir. Damon braketler, daha kısa sürede etkin sonuç vermekle birlikte tedavi ücreti daha fazla olan materyallerdir. Aynı zamanda şeffaf braket seçeneği olmasına rağmen beyaz tel seçeneği yoktur. Bu nedenle beyaz tel kullanmak isteyen hastalarımız için uygun bir yöntem olmayabilir.

Damon braketlerin avantaj ve dezavantajları, hastanın beklentileri ve kişinin diş yapısı birlikte değerlendirilerek, en uygun tedavi yöntemine karar verilebilir. Bu nedenle hangi braketin tercih edilmesi gerektiğine yönelik net bir bilgi vermek doğru olmayacaktır.

Ankara Damon Braketler Nasıl Takılır?

Damon braketler de klasik braketler gibi dişlerin üzerine yapıştırılır. Ancak diş telleri braketlerin içerisine lastik/metal ince teller  ile bağlanmaz . Böylece tel ile lastik/metal ligatür arasındaki sürtünme kuvveti de ortadan kalkar. Bu nedenle daha az kuvvet uygulanmasına rağmen dişler hızlı bir şekilde yer değiştirir ve tedavi süresi kısalır.

Damon Braketlerin Kontrol Süresi Nedir?

Damon braketler le yapılan  sabit ortodontik tedavilerde iki ayda bir yapılan kontrol yeterli olmaktadır.

Ankara Damon Braket Sistemi Fiyatları

Damon braketler, kısa sürede tedavi avantajı sayesinde günümüzde sıklıkla tercih edilebilmektedir. Bununla birlikte tedavi ücretleri diğer braketlere göre biraz daha pahalı olabilir. Damon braket fiyatlarında da diğer diş tellerinde olduğu gibi kişinin ihtiyaçlarına göre, özel olarak fiyat çıkarılır. Bu nedenle Damon braketlerle tedavi fiyatları ve kapaklı braketler hakkında tüm merak ettiklerini için kliniğimizi arayabilirsiniz.