Lazerle Ortodonti Tedavisi

Lazer tedavisi; günümüzde hem estetik hem de tedavi amacıyla kullanılmaktadır. Lazerin etkin kullanım alanlarından biri de diş hekimliğidir. Özellikle gülüş tasarımı ve diş beyazlatma uygulamalarında lazer sayesinde hem daha etkili hem de daha kalıcı sonuçlar elde etmek mümkündür. Bunun dışında lazer ile kanal tedavisi, lazer ile diş eti tedavisi ve lazer ile diş hassasiyeti tedavisi, lazerle hızlandırılmış ortodontik tedavi(diş hareketi) gibi pek çok alanda lazer teknolojisi kullanılmaktadır.

Ankara lazer ile diş hekimliği uygulamaları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz Ortodent Klinik ile iletişime geçebilirsiniz.

Lazer ile Diş Tedavisi Zararlı Mıdır? Yan Etkileri Nelerdir?

Lazer ışınları, iyonize olmayan ışınlardır. Bu nedenle X ışınları gibi dokularda birikim yapmazlar. Dolayısıyla cilde beklenmedik, ciddi bir yan etki yapma olasılığı da oldukça düşüktür. Ancak lazer uygulamalarında doktorun uzmanlığı oldukça önemlidir. Çünkü hem tedaviye hem de kişinin cilt yapısına uygun dalga boylarında uygulama yapılması gerekir. Doğru yöntemle uygulandığında, çocuklar da dahil olmak üzere, herkese yapılabilir.

Lazer ile Hangi Diş Tedavileri Yapılabilir?

Lazer, diş hekimliği alanında giderek daha fazla kullanılmaya başlanan bir teknolojidir. Bu nedenle implant yapımından, diş beyazlatmaya kadar pek çok farklı tedavide yeri vardır:

• Implant cerrahisinden sonra işlemin başarısını artırmak ve işlem sonrası şişliği azaltmak için lazer uygulamaları yapılabilir.
  • Estetik diş hekimliğindeki yeri ve önemi büyüktür. Özellikle “pembe estetik” dediğimiz, diş etlerinin simetrik ve doğru seviyede olmasını sağlayan işlemlerde kullanılabilir.
  • Dolgu uygulamalarında çürüklerin temizlenmesi sırasında oluşan ağrıyı azaltmak için kullanılabilir. Aynı zamanda işlem sonrasında oluşabilecek ağrının kontrol altına alınmasına da yardımcı olur.
  • Diş beyazlatma uygulamasında kullanılabilir. Bu işlemler sırasında dişte ısı oluşturmadan uygulama yapma şansı verdiği için diş hasarı da minimumdadır.
  • Gömük dişler çekildikten sonra kemiklerin aşındırılması, ağrı ve ödemin en aza indirilmesi için
  • Bazı diş eti hastalıklarında, cerrahiye ihtiyaç duymadan tedavi yapılabilmesi için
  • Kanal tedavilerinde komplikasyon riskini minimuma indirmek için
  • Kas spazmına bağlı çene kitlenmelerinde dokuların rahatlatılması için (DSLT – LLLT düşük seviye enerjili lazerler)
  • Ortodontik tedavilerde diş hareketlerinin hızlandırılmasında ve
  • Diş hassasiyetinin azaltılması için lazer kullanılabilmektedir.

Ankara Lazerle Diş Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

• Lazerle yapılan diş uygulamalarında dokular rahatladığı için ağrı ve acı hissi de azalmaktadır.
  • Sessiz çalışma imkânı verdiği için hastalarımızın da psikolojik olarak rahat etmesini sağlar.
  • Tedavi sırasında kanama ve dikiş kullanımı minimum olduğu için hastalarımıza daha konforlu bir tedavi seçeneği sunar.

Lazerle Diş Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Hastanın diş yapısı ve diş problemlerinin türü/derecesi uygun olduğu takdirde tüm hastalarımıza lazerle diş tedavisi yapılabilir. Lazer ile diş tedavisi, çocuklarda bile yapılabilir. Bu nedenle birçok hasta grubunda oldukça başarılı, ağrısız ve pratik tedavi seçeneği sunmaktadır.

Ankara Lazerle Diş Tedavisi Fiyatları

Lazer uygulamaları, günümüzde tıbbi tedavilerin olmazsa olmazlarından biridir. Birçok alanda hem pratik hem de etkili tedavi sunan lazer, modern diş kliniklerinde de giderek daha fazla kullanılmaktadır. Doğru dalga boyu ile deneyimli bir hekim tarafından uygulanan lazer tedavisi, diş tedavilerinin daha konforlu tamamlanmasını sağlayabilir. Lazer ile yapılan diş tedavilerinin fiyatları ise klasik diş tedavilerinden biraz daha farklı olabilir. Ancak bu noktada lazerin hangi işlemde, ne amaçla kullanıldığı da önemlidir. Bu nedenle lazerle diş tedavisi fiyatlarını belirlemeden önce mutlaka diş muayenesinin yapılması gerekir. Ankara lazerle diş tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.