Erişkinlerde Ortodonti Tedavisi

Ortodonti tedavisi; diş ve çenedeki şekil bozukluklarının tedavi edilmesini sağlar. Genellikle çocukluk ve gençlik döneminde yapıldığı düşünülse de yetişkin bireylerde de diş teli tedavisi yapılabilmektedir.

Erişkinlik döneminde tel takmak ise birçok kişi tarafından zor bir süreç olarak düşünülmektedir. Özellikle göze çarpan, dikkat çekici braketlerin iş ve sosyal yaşamı olumsuz etkileyeceği düşünülmektedir. Günümüzde kullanılan Invisalign teknolojisi ya da lingual braketler ise bu kaygılara etkin çözümler sunmaktadır.

Yazımızın devamında, Invisalign teknolojisi, lingual braketler ve erişkinlerde tercih edilen ortodonti tedavileri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ankara erişkin ortodontisi için Ortodent Klinik ile iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Ortodonti Tedavisi Kaç Yaşına Kadar Yapılabilir?

Diş teli tedavisine çoğunlukla çocukluk döneminde başlanır. Bu nedenle yetişkinlikte diş teli tedavisi olmayacağına dair yanlış inanışlar söz konusudur. Ancak sanılanın aksine yetişkinlerde de ortodonti tedavisi yapılabilmektedir. Herhangi bir yaş sınırı yoktur.

Yetişkinlerde Ortodonti Tedavisinin Farkları Nelerdir?

Temelde, yetişkinlik döneminde de çocukluk döneminde de diş hareketi aynıdır. Ancak zaman ilerledikçe, dişlerde deformasyon oluşmaya başlar. Bu nedenle bazı erişkinlerde diş eti ve dişleri saran yapılarda hasar görülebilir. Bu noktada tedavi sürecinin farklı planlanması gerekebilir. Ancak diş yapısı sağlıklı olan, ciddi diş sorunları olmayan yetişkinlerde de tedavi sürecinin aynı olduğunu söyleyebiliriz.

Yetişkinlerin ortodonti tedavisinde önemli noktalardan biri de estetik görünümdür. Çocukluk döneminde diş teli tedavisi görmek daha sık rastlanan bir durum olduğu için estetik kaygı fazla değildir. Ancak yetişkin bireyler iş ve sosyal yaşamlarını düşünerek tedaviyi erteleyebilirler. Ertelenen ortodontik tedavi ise uzun vadede diş sağlığını bozabilir. Ya da kişinin dış görünüşü ile ilgili kaygılar yaşamasına neden olabilir. Günümüzün modern yaklaşımları sayesinde, dış görünüşte büyük değişimler olmadan da diş tedavileri yapılabilmektedir.

Erişkinlerde Tedavi Edilebilen Ortodontik Sorunlar Nelerdir?

• Alt dişlerin ileride olması (ileri itim)
  • Gömük dişler
  • Dişlerin aralıklı olması
  • Çapraz kapanış sorunlar
  • Çapraşıklık

Invisalign (Telsiz Tedavi) Nedir?

Invisalign, özellikle braketlerin görünümünden rahatsız olan erişkinler için ideal bir tedavi yöntemidir. Şeffaf diş teli olarak da bilinen bu teller, dışarıdan bakıldığında dikkat çekmez. Üç boyutlu bilgisayar programlarında, kişinin diş yapısına göre tasarlanan şeffaf plaklar, dişleri kademeli olarak hareket ettirir. Böylece dişteki çapraşık görünümün azalması sağlanır.

Şeffaf Diş Teli Ne Kadar Süre Kullanılır?

Telsiz tedavi süreci yaklaşık 9 – 15 ay sürer. Ancak bu süre kişinin diş yapısına ve hedeflenen sonuçlara göre değişebilmektedir. Tedavide kullanılan plaklar hareketlidir. Yani kişi yemek yerken ya da gün içerisinde plakları çıkarabilir. Şeffaf diş tellerinin etkili sonuç verebilmesi için günde en az 20 – 22 saat kullanılması da oldukça önemlidir.

Lingual Ortodonti Nedir?

Lingual ortodonti; dişlerin arka kısmına yerleştirilen braketler ile yapılan ortodontik tedavidir. Lingual ortodontinin en büyük avantajı; neredeyse tüm çapraşıklık sorunlarında kullanılabilen bir tedavi olmasıdır. Invisalign teknolojisi, şeffaf olduğu için sıkça tercih edilse de tüm diş yapılarında kullanılamayabilir.

Ortognatik Cerrahi Nedir?

Ortognatik cerrahi, yüz yapısındaki estetik problemleri gidermek için yapılan ameliyatlardır. Ortognatik cerrahide kişinin çene yapısını daha estetik, orantılı hâle getirmek amaçlanır. Ortodontik tedavi, yalnızca dişteki çapraşıklığın, estetik sorunların giderilmesinde etkilidir. Ancak çeneden kaynaklanan estetik sorunlarda yetersiz kalmaktadır. Özellikle çenede görülen anormal durumların erişkinlerde tedavi edilmesi için tek yol ortognatik cerrahidir.

Ortognatik Cerrahi Hangi Durumda Gereklidir?

Ortognatik cerrahi;

• Alt çenenin ileride ya da geride olması
  • Üst çenenin ileride ya da geride olması
  • Yüzde asimetri olması
  • Üst çenedeki dişlerin aşırı görünmesi durumunda uygulanabilir.

Ankara Erişkinlerde Ortodonti Tedavisi Fiyatları

Çocukluk döneminde başlayan diş çapraşıklığı, yetişkinlik döneminde de devam eder. Bu da kişinin sosyal yaşamını ve özgüvenini olumsuz etkileyebilir. Etkileyici bir gülüş, kişinin imzası gibidir. Bu nedenle ortodontik problemlerin düzeltilmesi, kişinin hem diş sağlığı hem de özgüveni üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Erişkinlerde ortodonti tedavisi fiyatları ise yapılan işleme ve tercih edilen diş teline göre değişebilir. Ankara ortodonti tedavisi fiyatları hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.