Şeffaf Plak Tedavisi

Şeffaf plak tedavisi” olarak da bilinen Invisalign tedavisi, özellikle diş tellerinin görünümünden hoşlanmayan hastalarımız için ideal bir tedavi seçeneğidir. Tamamen şeffaf yapıda olan ve takıp-çıkarılabilen plaklar sayesinde diş telinin neden olduğu estetik sorunlar büyük oranda ortadan kalkmaktadır. Aynı zamanda kullanımı daha kolay olduğu için de birçok kişi tarafından tercih edilmektedir.

Ankara şeffaf plak tedavisi ve Invisalign fiyatları hakkında daha fazla bilgi için Orto-dent Klinik ile iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Şeffaf Plak Tedavisi (Invisalign Tedavisi) Nedir?

Yenilikçi bir ortodontik tedavi yöntemi olan Invisalign teknolojisi, özellikle yetişkin hastalarımız tarafından sıkça tercih edilmektedir. Diş teli görünümünün iş ve sosyal yaşamda olumsuz etkisi olacağını düşünen hastalarımız, şeffaf plaklar sayesinde bu kaygılara son verebilmektedir. Kişinin ağzındayken bile kolay kolay fark edilmeyen şeffaf plaklar, aynı zamanda yeme-içme konusunda da hastalarımıza özgürlük sağlamaktadır.

Şeffaf Plaklar Klasik Braketli Tellerin Yerine Kullanılabilir Mi?

Şeffaf plaklar da tıpkı diğer diş telleri gibi etki gösterir. Dişlerin kontrollü bir şekilde hareket etmesini sağlayarak, çapraşıklık sorununun tedavi edilmesini sağlarlar. Invisalign plakları (alignerlar) özellikle hafif-orta düzeydeki çapraşıklıkların tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar verebilmektedirler .

Şeffaf Plak ile Ortodonti Tedavisi Çocuklar İçin de Uygun Mudur?

Şeffaf plak ile ortodonti tedavisi, diş yapısı uygun olan çocuk ve gençlere de yapılabilir. Süt dişleri dökülüp, kalıcı dişlenme gerçekleştikten sonra tüm çocuklara şeffaf plak tedavisi yapılabilir. Invisalign tedavisi ile hafif-orta düzeyli diş çapraşıklığı olan çocuk, genç ve yetişkinlerde oldukça başarılı sonuçlar alınabilmektedir.

Şeffaf Plaklar Yeme-İçme Sırasında da Kullanılır Mı?

Şeffaf plaklar yeme-içme esnasında çıkarılır. Bu nedenle kişinin günlük yaşamını da büyük oranda kolaylaştırır. Normal sıcaklıktaki içecekler tüketilirken alignerlar ağız içinde olabilir. Ancak çok sıcak ya da çok soğuk içecekleri tüketirken plakları çıkarmaya özen göstermek gerekir.

Şeffaf Plak (Invisalign) Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Şeffaf plak yani Invisalign tedavisinin süresi kişinin ihtiyaçlarına göre değişebilir. Bu nedenle en doğru bilgiyi  ortodonti uzmanınızdan  alabilirsiniz.

Şeffaf Plakların Bakımı Nasıl Yapılır?

Şeffaf plak tedavisinde kullanılan plakların en büyük avantajlarından biri de kolay temizleniyor olmasıdır. Şeffaf plaklar sabah ve akşamları, ılık su ve sıvı sabun ile temizlenebilir. Yumuşak kıllı bir diş fırçasından da yardım alınabilir.

Invisalign Plaklarına Alışmak Zor Mu?

Invisalign plaklarına alışma süreci de oldukça kısadır. Plakların takıldığı ilk birkaç gün konuşmada sorunlar yaşanabilir. Ancak kısa süre sonra kişi plaklara tamamen alışacaktır. Plaklar ağzındayken de rahatlıkla konuşabilir ve günlük yaşamına devam edebilir.

Şeffaf Plakların Ne Kadar Süre ile Kullanılması Gerekir?

Invisalign tedavisi gören hastalarımızın yaptığı büyük hatalardan biri de plakları düzenli olarak kullanmamaktır. Şeffaf plaklar, düzenli olarak kullanıldığında oldukça başarılı sonuçlar verir. Ancak, düzenli kullanım tedavinin ilk şartıdır. Plakların en az 20 saat boyunca takılması gerekir. Kişi gün içerisinde önemli toplantılarda ya da yeme-içme sırasında plakları çıkarabilir. Plakların gece de kullanılması gerekir.

Invisalign Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Invisalign tedavisi;

• Diş tellerinin neden olduğu estetik kaygıları ortadan kaldırır. Tamamen şeffaf olduğu için dışarıdan bakıldığında neredeyse hiç anlaşılmaz.
  • Kolayca çıkarılıp-takılabilir. Bu nedenle kullanım kolaylığı sağlar.
  • Diş etlerinde rahatsızlık hissi oluşmaz.
  • Her yaştan bireyde, güvenle uygulanabilir.
  • Plastik malzeme insan sağlığı için zararlı değildir. Bu nedenle istenmeyen yan etkilere neden olmaz.
  • Yeme-içme sırasında çıkarıldığı için kişi kolayca istediğini yiyip-içebilir.

Ankara Şeffaf Plak Tedavisi (Invisalign) Fiyatları

Invisalign tedavisi, özellikle çalışan ve sosyal yaşantısında diş teli görünümünden hoşlanmayan kişiler için ideal bir tedavi seçeneğidir. Bununla birlikte fiyatları da diğer diş teli tedavilerine göre biraz daha pahalıdır. Ancak bu konuda net bilgi için öncelikle kişinin ihtiyaçları ve kullanılacak plak sayısı belirlenmelidir. Plak sayısına göre tedavinin fiyatları da değişebilir. Ankara şeffaf plak tedavisi ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için kliniğimizi arayabilir; randevu alabilirsiniz.